Praktiske og estetiske fag i skolen

Om du brenner for kunstnerisk, utøvende arbeid kan det å ta faglærerutdanning i design, kunst og håndverk være det viktigste og riktigste valget du noen gang tar. Regjeringen ønsker at alle elever i skolen skal møte lærere med kompetanse i fagene de underviser i, og dermed infører ny masterutdanning i praktiske og estetiske fag.

regjeringen.no
Undervisningen i kroppsøving, kunst og håndverk og andre praktiske og estetiske fag i skolen gjøres i over halvparten av tilfellene av lærere uten faglig fordypning i faget. – De praktiske og estetiske fagene er viktige fag i skolen. Det er et problem at en del lærere mangler utdanning for å undervise i dem. Regjeringen ønsker at alle elever i skolen skal møte lærere med kompetanse i fagene de underviser i, og en ny masterutdanning for lærere i praktiske og estetiske fag skal bidra til det, sier forsknings- og høyere utdanningsminister Henrik Asheim (H).